lördag 23 augusti 2014

Day 04 – Favorite book of your favorite series

Nämen oj... Denna dag var en av de jag skulle ha svårt med.

Som ni vet från igår så är Arvtagaren min favoritbokserie. Det är extremt svårt för mig att välja vilken jag tycker mest om!

Eragon kanske för allting började med den, å andra sidan är Den Äldste extremt bra eftersom flera olika perspektiv introducerades och storyn utvecklades rejält. Samtidigt är Brisingr så himla emotionellt berörande och man inser verkligen hur starkt påverkad man blir av dessa böcker. Men när det kommer till kritan så måste jag nog säga Arvtagaren. 

Åh, det smärtar mig att skriva det där. Kan verkligen inte bestämma mig helt och hållet. Men i nuläget känner jag att Arvtagaren är min favorit. Det är för att man verkligen inser och ser hur mycket Eragon och Saphira utvecklats. Det var en riktig bra avslutning som jag steckläste under ca 11 timmar. Satt och störbölade under de sista kapitlen och efteråt.


// L 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar