onsdag 27 augusti 2014

Day 08 – Most overrated book

Håll hårt i hattarna nu, för jag kommer säkert göra många av er upprörda....



Japp. Där har vi den. Nej, du ser inte i syne. 

The Fault in Our Stars av John Green är enligt mig en av de mest, om inte den mest överskattade bok jag någonsin läst. Missförstå mig inte, det är inget fel med att tycka om den. Inte alls faktiskt. Det är bara jag som ogillar den, den passade helt enkelt inte mig. 

Har försökt läsa lite annat av John Green också, men fann att alla karaktärer är precis likadana, bara i olika miljöer. Tycker dock han har ett fint språk, ibland!


Innan jag plockade upp boken så hade några i min närhet konstaterat att "alla måste läsa boken", "den förändrar ditt liv", "en av de mest känslosammaste böcker jag någonsin läst" och så vidare. Så jag antar jag hade lite förväntningar på den. Men den var inte ens hälften så bra som alla sa att den var.

Jag förstår varför folk gillar den, det gör jag verkligen. Men den känns så över-hypad. Så The Fault in Our Stars är alltså min nominering till den mest överskattade boken!

// L


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar