lördag 30 augusti 2014

Day 11 – A book you hated

Jag vill ju helst säga att jag inte hatar någon bok, men faktum är att det finns ett par jag verkligen ogillar.

Den allra första boken jag kom att tänka på var The Fault in Our Stars av John Green. Men eftersom jag redan skrivit om den så känner jag att jag kan ta en annan bok denna gång. Så därför nominerar jag Fallen av Lauren Kate som en av mina mest hatade böcker. Det går inte att beskriva hur otroligt dålig boken var. Själva historien hade så himla mycket potential, det kunde ta blivit en helt otrolig bok. Men så var inte fallet.

Huvudkaraktären, Luce Price, måste ha varit en av de mest irriterande protagonisterna någonsin. Hon var tydligen jättesmart, men jag tyckte tvärtom. Och hon hade absolut ingen självkänsla och ingen skam i kroppen. Hon var en läskig stalker för Guds skull! 

Sen så kommer vi till hennes douchiga kärleksintresse, Daniel. Han behandlar Luce som skräp flera gånger, och gissa vad som händer? Japp! Hon blir besatt av honom och går igenom hans privata dokument och letar reda efter information om honom. För uppenbarligen kan man inte ha en vanlig konversation med en person och få reda på saker om den på det sättet, nej, man måste utföra illegala handlingar.

 För när en kille behandlar en som ett värdelöst godispapper, ja då måste det vara riktig kärlek på gång. 



Nej, summan av kardemumman; det här måste ha varit en av de sämsta böckerna jag någonsin läst. Usch och fy, säger jag bara.

// L 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar