onsdag 3 september 2014

Day 15 – Favorite male character

Är jag klyschig om jag säger att jag inte har en favorit utan att jag älskar praktiskt taget alla manliga karaktärer?

Det är jag nog.

Saken är, jag har svårt att bestämma mig för en. Tycker om så himla många, Eragon och Murtagh, (Eragon) Percy Jackson och Leo Valdez (Percy Jackson and the Olympians & Heroes of Olympus), Warner och Kenji (Shatter Me) och praktiskt taget alla andra karaktärer!

                                             

Jag kan verkligen inte bestämma mig. Saken är att jag gillar antagonister så väl som protagonister. För mig är en favoritkaraktär en karaktär som är bra skriven, vilken han sida han är på spelar ingen roll. Så länge han är välskriven faller jag för dem. Dvs en antagonist som är typ "HEHE DÖDA DÖDA" tycker jag inte så mycket om, utan det är när de har djup och man får se att de är tredimensionella som man verkligen älskar dem.

Jag fattar alltså tycke väldigt snabbt för karaktärer. Så favoritkaraktärer är nog individer från mina favoritböcker. Då jag har väldigt många är det svårt att välja en som man tycker mest om!

Men nog om det, bara för att ha en direkt favoritkaraktär av det manliga könet tänker jag ta och säga Jon Snow från A Song of Ice and Fire.



// L

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar