torsdag 9 oktober 2014

En liten tagg

Hittade denna roliga lista/tagg hos Bokskadad. Tyckte att det skulle bli en rolig grej att göra, så nu kör vi!
----------
Första vuxenboken jag läste och verkligen gillade: 
Hmm... Det är svårt att minnas den första vuxenboken jag gillade. Började med dem för rätt länge sedan. Tänker chansa och säga att Shutter Island av Dennis Lehane är den första vuxenbok jag gillade. Det kanske inte är fallet, men jag minns att jag gillade den, och det är en vuxenbok. Så den fungerar någorlunda! 

Bok som förändrat mitt liv mest:
Nu kommer jag vara supertråkig, som vanligt, och säga Inheritance Cycle av Christopher Paolini. Det är nämligen så att det var de böckerna som verkligen introducerade mig till den mer "vuxna" fantasy-världen. Jag hyste aldrig någon skräck för tjocka böcker, men Inheritance Cycle fick mig att uppskatta dem så mycket. Sen så var det faktiskt Eragon som fick mig att börja läsa ordentligare böcker på engelska, för jag älskade böckerna så mycket att jag läste dem på engelska också, när jag endast var 11 år ungefär. Minns att det var lite svårt, men man tog sig igenom det! 

Bok jag tycker är överskattad: 
The Fault in Our Stars....

Författare vars böcker jag försöker gilla men inte lyckas med: 
John Green.

Klassiker jag hävdar att jag läst men aldrig tagit mig igenom:
Ingen (än så länge).

Jobbigaste bok jag läst: 
Det finns flera olika sorters jobbig. Med om man syftar på jobbig på det sättet att man blir extremt känslosam/får ångest så är Pojken som kallades Det en väldigt jobbig bok.

Läser helst:
Praktiskt taget allt! Men lutar mig mest mot fiktion.

Önskar att jag läste mer: 
Dels det som står oläst i min bokhylla, men också mer klassiker!

Bästa barnboksförfattaren: 
Astrid Lindgren!

Gillar jag inte längre som jag gillade förut:
Twilight-böckerna.

Roligaste bok:
Alla böcker av Rick Riordan!

Bok som berört mig mest: 
Kan inte komma på någon just nu...

Recensera din senast lästa bok:
Kolla bara på förra inlägget så ser ni!


// L

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar