lördag 17 januari 2015

To Be Read - tag

Hittade en rolig TBR-tag på internet som jag tänkte göra! Den handlar alltså om böckerna man har i sin TBR-hög, de böcker man har liggandes som ska läsas.

1. Hur håller du reda på din att-läsa-hög?
Ska jag vara ärlig tror jag nästan inte att jag gör det. Men har nyligen satt upp en lista på olästa böcker i min bokhylla. Alla kommer jag nog inte läsa, för lite är sådant jag växt ifrån. Men på det stora hela så ska jag försöka läsa det mesta. Sorgligt nog kommer denna lista öka eftersom jag skaffar så många nya böcker hela tiden. 

Sen så har jag en massa böcker som jag VILL läsa, men inte äger än. Där använder jag Goodreads för att hålla reda på dem, men har även två digitala listor. En för serier och en för stand alones.


2. Består att-läsa-högen mest av fysiska böcker eller e-böcker?

Förmodligen fysiska. Definitivt fysiska nu när jag tänker efter. Har väldigt få e-böcker just nu. Men vem vet, kanske skaffar jag såna böcker jag vill läsa som E-bok istället för vanlig bok.



3. Hur bestämmer du vilken av böckerna i att-läsa-högen som du ska läsa härnäst?

Det beror helt och hållet på vad jag är sugen på! Ibland är jag inte sugen på något av det jag har i bokhyllan, då blir det en tripp till biblioteket. En av de största anledningarna till varför TBR-högen bara växer och växer...

4. En bok som har legat längst i att-läsa-högen.

Hmm.... Hypnotisören. Har haft den i min ägo i ett par år. Skaffade den strax efter den kom ut, har ännu inte läst den.

5. En bok som du nyligen lade till i att-läsa-högen.

De senaste böckerna jag införskaffade och ännu inte läst är nog de från min senaste book haul. Så vi säger väl The Maze Runner för sakens skull.

6. En bok i som du har i att-läsa-högen enbart på grund av omslaget.

Emma av Jane Austen. 

7. En bok i att-läsa-högen som du aldrig tänker läsa.

Nu är det ju så att de allra flesta är böcker som jag tänkt läsa, men har som sagt ett par som jag förmodligen inte kommer göra. En av dem är Fången på Zenda, men en annan är nog Grenar av Gift. Köpte den någon gång bara för att, men tror inte att jag kommer läsa den.

8. En bok som ännu inte är publicerad som ligger i att-läsa-högen och som du är upprymd över att få tag i.

Rick Riordans nya serie som kommer ut snart! Magnus Chase and The Gods of Asgard.

9. En bok i att-läsa-högen som alla har rekommenderat.
Anna and The French Kiss

10. Antal böcker i att-läsa-högen.

Har ingen direkt koll. Men definitivt över 100. Om man räknar med böcker som jag vill läsa men ännu ej äger.




// L



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar