söndag 15 februari 2015

Bokrelaterade frågor #1

Tänkte försöka få lite mer liv i bloggen, då jag inte hinner läsa lika mycket nu för tiden. Så kommer lägga upp lite svar på bokiga frågor då och då! Låter det bra?
Då kör vi! :)

1. Favoritbok från din barndom?
Ehm, oj. Oj, oj, oj. Men "barndom" så antar jag typ 10 år och under. Hade mina perioder då jag löste alla Sune-böcker, eller Bamse-tidningar. Men minns att när jag var 9-10 så var jag besatt av hästböcker! Oj vad jag läste dem. Fast åter till frågan nu.... En favorit (då jag inte kan komma på den absoluta favoriten) måste ha varit Biblioteksmysteriet av Martin Widmark! Älskade bibliotek, älskade LasseMaja. Så det är en bok som jag älskade!

2. Vad läser du just nu?
Jusst nu håller jag på med Korsad! Går segt framåt dock, har så mycket plugg att läslusten försvann. Men ska ta mig igenom det. Gillade ju första boken väldigt mycket, så hoppas att denna är minst lika bra :)

3. Vilka böcker har du reserverat på biblioteket just nu?
Ingen faktiskt! Har slutat reservera böcker då det kostar från och med man fyller 15. Så om det är någon bok jag verkligen verkligen verkligen vill låna så håller jag koll på den till den kommer in igen.

4. Dålig bokvana?
Hmmm. Att mina ögon vandrar till slutet av ett kapitel om det är på samma uppslag.... Hehe. Eller så kan jag kolla längre ner på sidan än vad jag borde, för har ännu inte kommit dit. Men har bättrat mig. Håller för ett kapitelslut om jag känner att jag vill kolla, samma gäller om jag är på toppen av sidan. Gör som sagt inte detta hela tiden, utan bara när jag känner impulsen.



5. Vad har du senast spanat in i bokhandeln?
Tror det var en utan de nyare utgåvorna av Harry Potter-serien. Gud vad de var sköna att känna på.

// L

1 kommentar :

  1. Slut är något som är både så dåligt och så bra. :((
    Åh, Orlando har jag inte hört talas om faktiskt! Great Gatsby läste jag i tvåan och då försvann lusten för mig med. :/
    Jag kollar på en massa, mycket ABC Family och CW serier. Själv? :)
    Kram

    SvaraRadera