söndag 1 mars 2015

Bokrelaterade frågor #3

Ännu en runda på gång!

----------

11. Hur ofta läser du böcker utanför din comfort-zon?
Oj... Förmodligen sällan. Väldigt sällan. Antar att YA är min comfortzon, och det är inte så ofta jag läser någonting utanför det. Om jag läser böcker för vuxna brukar det vara fantasy eller dylikt, vilket också är en comfortzon! Så ja, väldigt sällan är svaret på frågan.

12. Vad är din comfortzon?
Det är som sagt YA och Fantasy.

13. Kan du läsa medan du reser?
Japp! Vet inte vad det säger om mitt balanssinne. Men kan läsa utan problem i buss, bil, tåg, båt, flygplan, you name it! Har alltid kunnat göra det. Det var ett effektivt sätt att få läsning gjort då jag reste mycket förr.



14. Favoritställe att läsa på?
Mitt rum, definitivt. Eller framför braskaminen, men efter ett tag kan det bli för varmt.

15. Vad är dina regler för bokutlåning?
Jag brukar inte låna ut mina böcker så ofta, men tycker att det är kul när jag väl gör det! De som frågar mig om de kan låna böcker är bokintresserade, så jag vet att de kommer vara väl omhändertagna.

// L

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar